Selasa, 23 November 2010

✿◕ ‿ ◕❀ kerinduaan ✿◕ ‿ ◕❀





Aku mememdam kerinduaan bersarang di dada

Berjauhan hatiku mencari ikatan rasa

Mungkinkah aku temukan jawaban yang sejujurnya?

Dimanakah di kau wahai kekasiku pujaan rasa.



Sememang aku menyayangi kau pada apa dasarnya kau

Namun kata kataku bukanlah bayu yang melenakanmu

Daun kerinduanku meliuk terkulai dihujung dahan kesabaranku

Menyayangimu adalah perlu disanubariku



Setiap kali aku menebar kemesraan padamu

Membuat jiwaku sentiasa resah lagi gelisa

Begitu lelahnya aku menahan luka dan duka

Dalam diam diam, aku hanya memendam rasa



Kerinduan bagiku begitu indah bercahaya

Kadangkala ia amat menyakitkan jiwaku

Bagaikan sebuah kristal berderai berjatuhan

Sebak didadaku belum lagi terubat



Begitu satu kesetiaan yang ku cari

Disaat aku berjauhan dalam sepi mengunci diriku

Begitu kerinduan membara api

Kenapa wajahmu enggan muncul dalam mimpiku?



Begitu sepinya aku rasa kau tiada

Hanya detik waktu menjadi pertemuan kita

Menangis aku sendiri dalam kerinduaan kian terasa

Aku menunggu kesabaran demi kerinduaan sanubari kita.

0 komentar:

Posting Komentar


Template by:
Free Blog Templates